Profesionalni razvoj učitelja i nastavnika Informatike

Započele su pripreme učitelja i nastavnika Informatike za uvođenje novih kurikuluma u osnovne i srednje škole. Skupu Info@edu prisustvovalo je oko 180 sudionika iz cijele Hrvatske, koji su se bavili temama: osnaživanje učitelja, nastavnika i škola, računalnim razmišljanjem, e-Društvom, programskim jezikom Python, informacijskom sigurnošću i digitalnim alatima.

Profesionalni razvoj učitelja i nastavnika Informatike odvijat će se kontinuirano tijekom cijele 2018. godine, a prema potrebi nastaviti i u 2019. te će obuhvatiti oko 1300 polaznika s ciljem stvaranja kompetentnih učitelja i nastavnika Informatike koji će moći pripremati aktivnosti i sadržaje za nastavu prema ishodima novog kurikuluma te koji će spremno odgovoriti na izazove suvremenih metoda poučavanja i moderne tehnologije.

Edukaciju učitelja i nastavnika Informatike zajednički provode Ministarstvo znanosti i obrazovanja s Povjerenstvom za uvođenje obavezne Informatike i stručnom radnom skupinom za Informatiku, sve Agencije iz sustava odgoja i obrazovanja, hrvatska sveučilišta, stručnjaci iz poslovnog svijeta i eksperti iz Europske unije, a financirat će se iz Europskog socijalnog fonda.

Pripremljeno je posebno virtualno okruženje za učenje, suradnju i komunikaciju u kojem se okupljaju svi učitelji i nastavnici Informatike kako bi spremno ušli u sljedeću školsku godinu i uveli nove kurikulume Informatike u osnovne i srednje škole. To virtualno okruženje smješteno je na CARNetovom sustavu Loomen, a omogućava kontinuiranu komunikaciju između sudionika, mentorska predavanja i vježbe, online suradnju i timski rad te stvaranje zajednice učenja u kojoj će svi učitelji i nastavnici dijeliti znanja i materijale.

Sudionici se prijavljuju svojim AAI@EduHr korisničkim računom na ovoj poveznici http://bit.ly/Inf-CKR ili na https://loomen.carnet.hr potražite kolegij Informatika-CKR u kategoriji MZO.

Učitelje i nastavnike Informatike očekuje niz različitih oblika edukacija: webinari, online i offline radionice, projektni rad, problemski zadaci, predavanja domaćih i stranih stručnjaka, mentorsko vođenje, e-tečajevi i sl., a njihov rad i napredak pratit će se kvalitativno i kvantitativno uporabom različitih metoda vrednovanja. Primjerice, prvi zadatak koji ih očekuje je odabir prikladnog programskog alata i stvaranje e-portfolija ili dnevnika učenja u kojima će dokumentirati svoj profesionalni razvoj. Usavršavanje je osmišljeno po principu „Radi kako poučavaš“ u kojem se mentori i sudionici koriste interaktivnim i poticajnim metodama učenja i poučavanja, a koje će učitelji i nastavnici moći primijeniti u svojem radu s učenicima.